Gezond en lekker eten? Het is makkelijker dan je denkt!

Toen ik wat gezonder ging eten dacht ik dat dit heel beperkend zou zijn. Maar het tegendeel is waar. Gezonder eten is juist lekker en hoeft heus niet ingewikkeld te zijn! Wanneer je gezonder gaat eten kun je heel veel dingen blijven eten zoals taarten of muffins. Nog leuker is het om deze recepten om te toveren door een aanpassingen te doen. Ongezonde recepten zijn namelijk heel makkelijk om te toveren in gezondere recepten. Het is alleen een kwestie van een paar ingrediënten veranderen. Zo kun jij toch die taart, cake of pannenkoeken blijven eten zonder dat je lichaam daar de dupe van is. Hieronder vind je een lijst met gezonde(re) producten die je kunt gebruiken voor het bakken.

Gezonder eten dankzij een paar kleine aanpassingen

Gezond en lekker eten hoeft helemaal niet moeilijk te zijn. De ingrediënten van zoete gerechten zijn vaak; witte bloem, boter, suiker en zout (eieren). Deze basisingrediënten zijn makkelijk te vervangen. Hieronder kun je lezen hoe.

Lijst met gezonde producten

Witte bloem

havermoutmeel/quinoameel/boekweitmeel

Zelfrijzend bakmeel

havermoutmeel/quinoameel/boekweitmeel + bakpoeder

Suiker

dadels/kokosbloesemsuiker/agavesiroop/ahornsiroop

Olie

kokosolie of roomboter

Zout

keltisch/zeezout

Eieren

lijnzaadei of chiazaad

Heb jij nog goede recepten die gezond en lekker zijn? Laat het weten via een berichtje!

Tips + feitjes + gezondheidsvoordelen

  • Het voordeel van een gezonde taart/muffin/cake is dat de taart meer vult vanwege de vezels. Je hoeft dus ook niet zo’n groot stuk en vaak heb je na één stuk al genoeg. Tenzij het te lekker is…
  • Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen.
  • Bekijk gezondere recepten zoals pannenkoeken of muffins
Deel & inspireer!
  •  
  •  
  •  
  •  
  •